Huonoa oli yrityksen käyttämä rekrysovellus. Naputtelin hakemukseni heidän järjestelmäänsä ja vasta lähetettyäni sen huomasin pari tekemääni kirjoitusvirhettä. Onni onnettomuudessa, sillä hakemusta pääsi vielä muokkaamaan sähköpostiini tipahtaneilla tunnuksilla, joten tein sen.
Korjattuani näppäinvirheet, mietin pitäisikö tietoja päivittäessä käyttää "muokkaa" vai "lähetä" nappulaa? Lisäksi huomasin, että liittämäni kasvokuva ei enää näkynyt järjestelmässä, vaikka ansioluettelo tiedostoni näkyi. Oliko kuva pyyhkiytynyt järjestelmän apinasuodattimeen?
Huomenna joku mitä todennäköisemmin karsii järjestelmistään hakijan, joka on lähettänyt kuvansa kolmeen otteeseen, liian itserakkaana?
Olisin voinut varmistaa ylimääräisten profiilikuvieni poiston, ottamalla yhteyttä suoraan HR-osastoon. Siis olisin, jos vain jostain olisi löytynyt HR-osaston yhteystiedot, niitä ei nimittäin ollut missään. Ehkä kyseessä on osasto 007, jonka tiedot ovat vain harvojen ja valittujen tiedossa?
Miksi näin? HR-osastohan markkinoi ja myy yritystä ja brändiä omalta osaltaan. HR-osaston tekemiset ja tekemättä jättämiset luovat mielikuvaa yrityksestä. Siihen peilaten, en voi ymmärtää mitä tarkoitusta palvelee se, ettei yrityksen HR-osaston kontaktitietoja ole saatavilla?
0 kommenttia:
Lähetä kommentti
Mitä ajatuksia teksti herätti? Haluatko tarjota vinkkejä tai muuten antaa palautetta?