Yleisesti ottaen kyselyyn vastaajat kokivat strategisten riskien olevan universaalisti muutosten kourissa.
Mikä olikaan yritysten tärkein strateginen riski tänä päivänä? Oliko se "liiketoimintamalli, taloudelliset trendit, alan kilpailu vai kenties brändiin liittyvät asiat? Mitä itse veikkaisit?
Maine nousee yrityksen sisältä
Tärkeimmäksi strategisista riskeistä nousi yrityksen maine. Kyselyn toimeksiantajan, Deloitten, mukaan maineen realisoitumisen aiheuttaja löytyy usein yrityksen sisältä, kun kyse oli liiketoiminta strategiasta.
![]() |
Kuva: Deloitten tutkimus 2013. |
Maine ei rakennu ainoastaan lopputuotteiden ja tuotettujen palveluiden varaan, vaan maine syntyy monista asioista.Maine myös kiirii valoakin nopeammin sosiaalisten verkostojen kautta ja on siksi haastavasti hallittavissa oleva riski. Lue koko Deloitten tutkimus täältä.
Yritysten tulisikin tiedostaa työnhaun, työntekijöiden arvostamisen sekä rekrytointiprosessien osuus osana yrityksen maineen rakentamista, säilyttämistä ja luomista.
Mielikuvista maineeseen
Itse olen muodostanut erilaisia mielikuvia työnhakuprosessieni kautta. Jotkut niistä ovat antaneet loistavan kuvan yrityksestä ja pönkittäneet sen mainetta.
Toiset yritykset ovat antaneet hällä-väliä kuvan toiminnallaan - tai lähinnä sen puutteella.
Muodostatko sinä mielikuvan yrityksestä työnhakusi perusteella?
0 kommenttia:
Lähetä kommentti
Mitä ajatuksia teksti herätti? Haluatko tarjota vinkkejä tai muuten antaa palautetta?